De 3 belangrijkste misvattingen over lange afstanden rijden met een elektrische auto

Meer nog dan de elektrische fiets is de elektrische auto meer en meer een herkenbaar en geaccepteerd beeld in ons verkeer. Al jarenlang was bekend dat elektrisch rijden de toekomst zou worden en inmiddels is een groeiend percentage van de automobilisten om.

Toch wekt elektrisch rijden nog behoorlijk wat vragen op, en dat is niet zo vreemd. Met Zwarte-Zaterdag vers in ons geheugen, is vooral de twijfel over het rijden van lange afstanden een veelgehoorde. Daarom zoomen we in dit artikel even in op misvattingen rondom het rijden van lange afstanden met je elektrische auto.


#1: Wintersport of autovakantie is onmogelijk met een elektrische auto
Het idee dat je geen lange ritten kunt rijden omdat je ‘om de haverklap moet opladen’ is onzin. Daarbij maak je tijdens een wintersport of autovakantie regelmatig stops met elke auto; dat hoeven er echt niet veel meer te zijn dan met een traditionele auto.
In 1 dag naar je wintersportlocatie rijden kan dus OOK elektrisch.




#2: Je route wordt bepaald door oplaadpunten; er zijn er nooit genoeg
Wat voorheen inderdaad een bezwaar kon zijn, is inmiddels echt verleden tijd. Door de wereldwijde adoptie van elektrisch rijden kun je op heel veel punten opladen, ook in het buitenland! (En dat aantal groeit nog steeds dagelijks).

Daarbij zijn oplaadpunten vaak logisch gesitueerd. En als je ECHT vooraf je route wilt tackelen, bekijk je gewoon waar alle oplaadpunten zitten.




#3: Het is gewoon superonhandig
Alle nieuwe ontwikkelingen stuiten op twijfel. Is het wel echt zoveel goedkoper en beter voor het milieu, is het niet lastig om een oplaadpunt te vinden, hoe lang kun je dan rijden…
Elektrisch rijden is de toekomst met een reden, dus zet je twijfels opzij en plan je trip!

Bij Ecotap weten we dat je soms met vragen zit over elektrisch rijden en het opladen van je voertuig, of dat nu om je privesituatie gaat, een openbare ruimte of een tijdelijke voorziening.
Daarom helpt het team van Ecotap je graag verder!



Reacties

  1. Jammer van de foto's bij dit artikel van een EV die niet te koop is. Enfin, de tekst klopt verder, enige flexibiliteit en veerkracht voor andere EV-rijders dan Tesla-rijders komt nog altijd goed van pas. Vorig jaar deed ik er naar de wintersport met een Renault ZOE Q210 21,5 uur over, dit jaar met de Q90 16,5 uur. Niet de auto maar de vooruitgang met snelladers is hiervan de oorzaak. Verder reden we in juni in een ruime week 2200km over de Zwitserse Alpen; ook hier een combinatie van de goede laadeigenschappen van de Renault ZOE (laad op 3,5 7 11 22 en 43 kW) en het gegeven dat de Grand Tour van Zwitserland geheel van laders is voorzien. Overigens in een Renault ZOE met meer dan 100.000km op de teller, waarmee een ander vooroordeel aan de kant gezet kan worden. Meer vakantie's met een EV (Denemarken, Duitsland, België, Oostenrijk) op ZOE-NL.tumbr.com meer info over de Waveyrophy op DurableDutch.tumblr.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De Nederlandse automobilist versus CO2-reductie… alles uit de kast in 6 stappen

De e-Bike van 2020… wat mag je verwachten?